Інформування й підтримка пацієнтів кардіологічного профілю – проєкт фундації «Сильні Серця»

24 – 27 вересня 2024 року відбувся XXV Національний конгрес кардіологів України, який зібрав вітчизняних та іноземних фахівців заради обговорення актуальних питань кардіології та пошуку шляхів імплементації новітніх досягнень у цьому напрямку в практику вітчизняної медицини.

З поміж інших питань учасники конгресу звертали увагу на важливість профілактики та ранньої діагностики серцево-судинних захворювань, це питання обговорювалося на окремій секції профілактичної медицини. На жаль, в Україні прихильність пацієнтів до дотримання здорового харчування, належної фізичної активності та регулярних профілактичних оглядів вкрай недостатня, а в умовах війни до всього ще й виникли проблеми з доступністю до якісної діагностики, отримання належної медичної допомоги, а в деяких регіонах і до ліків.

Щоб вплинути на цю ситуацію, зусиль кардіологів недостатньо. Тому на разі важлива підтримка в інформуванні пацієнтів та формуванні у них прихильності до профілактики й вчасного лікування.

Про одну з таких ініціатив учасникам форуму розповіла у своїй доповіді кандидат медичних наук, медичний директор фундації «Сильні серця», медичний директор клініки «Grace», засновниця освітньої платформи «Біохімічний клінічний хаб» Наталія Суслова. Вона не лише вказала на найвразливіші місця кардіодопомоги в Україні, а й описала феномен кардіо пацієнта України, який значно впливає на те, що захворюваність на ССЗ лідирує.

Також вона розповіла, що фундація «Сильні серця», яка діє вже приблизно 2 роки, почала свою діяльність з допомоги пацієнтам на деокупованих прифронтових територіях — населення важкодоступних громад східних областей отримало гуманітарну та медичну допомогу у вигляді діагностичних заходів та ліків. Але з часом фундація розширила свою діяльність. « Спочатку ми надали скринінгову допомогу пацієнтам де окупованих територій, щоб допомогти їм вижити в складних умовах. Далі «Сильні Серця на колесах» залучили до співпраці медустанови, медичні організації, лікарів первинної ланки, терапевтів, кардіологів, щоб глибше зрозуміти кардіологічні проблеми, котрі потрібно вирішувати», — сказала Наталія Суслова.

Одна з них — необхідність інформування пацієнтів та формування у них прихильності. Ця проблема актуальна в усьому світі. Наталія Суслова розповіла про цікаве дослідження, оприлюднене на Світовому кардіологічному конгресі. Воно засвідчило, що кардіопацієнти більше прихильні навіть не до лікарів, а до людей без медичної освіти. Тому дуже добре, коли в реалізації освітніх програм відбувається їх корпорація.

«Сильні Серця на колесах» почали створювати освітні платформи для лікарів та пацієнтів. « Ми стартували з програми корпоративних кардіологічних чекапів. Перший пілотний проєкт (програма скринінгу та ранньої діагностики) був для співробітників ФК «Дарниця». До нього було залучено майже півтори тисячі осіб — працівників компанії та членів їхніх родин. Вибірка, яку ми отримали в процесі реалізації проєкту, вразила своїм інформаційним посилом, вона допомогла зрозуміти, де ми недопрацьовуємо», — сказала Наталія Суслова.

Зокрема, вона повідомила, що за результатами опитування пацієнтів виявилося, що у частини з них піклування про власне здоров’я взагалі випадає з системи життєвих цінностей, у декого воно відійшло на нижчі щаблі, а дехто відкрито нехтує здоров’ям на користь роботи та сім’ї. І в жодного з респондентів воно не було відмічено як першочергова цінність.

Також пацієнти часто скаржаться на те, що їхній прихильності до лікування заважає висока ціна на ліки, необхідність приймати їх пожиттєво, або ж те, що терапія передбачає не один, а багато препаратів. На жаль, респонденти вважають, що турбота про здоров’я потребує багато зусиль, а здорове харчування – багато коштів, або ж розуміють його «по-своєму», На спорт їм також «не вистачає» ні часу, ні місця, ні бажання. Як і на профогляди, яким перешкоджає ще й страх виявити якусь хворобу. А ще багато пацієнтів просто не обізнані з методами профілактики ССЗ та ранньої діагностики.

«У нас багато потужних ресурсів, щоб давати нашим пацієнтам необхідну інформацію, — підсумувала Наталія Суслова. — Місія «Сильних Сердець» — надати їм мотивацію, сформувати їхню прихильність. Тому ми працюємо там, де ми сильні, на тому фронті, де ми можемо щось зробити, допомогти й отримати перемогу».


Джерело: thepharma.media