Минуло більше року з моменту, коли в країні був прийнятий законопроєкт C-64, він же закон про фармацевтичну опіку.
Закон був прийнятий 10 жовтня 2024 року з метою розробки в Канаді національної універсальної фармацевтичної опіки для приблизно 1,1 мільйона канадців, які не мають фармстраховки. Заявлені цілі C-64: забезпечення доступності ліків незалежно від місця проживання чи доходу, мінімізація фінансових бар’єрів, пріоритетизація безпеки пацієнтів та підтримка універсального охоплення медпослугами в Канаді.
На першому етапі впровадження нового закону канадцям почали покривати витрати на ліки від діабету та засоби контрацепції – вони стали доступними за мінімальну плату чи зовсім безплатно. C-64 допоміг створити фонд для покращення доступу канадців до продуктів, необхідних для контролю діабету (шприци та тест-смужки). Також в рамках реалізації C-64 було створено окреме агентство, на яке покладено розробку національного формуляру, стратегій закупівель у великих обсягах і раціонального використання рецептурних препаратів.
Однак щодо закону про фармацевтичну опіку – який, до речі, підтримали не всі провінції Канади – виникає і багато запитань.
«Законопроєкт C-64 має кілька потенційних переваг. Та деталі впровадження програми фармацевтичної опіки ще не дуже чіткі. Коли вона розшириться? Що входить до її складу? Яка роль приватного страхування? Чи існують критерії доступу? Чи створює процес додаткове адміністративне навантаження на лікарів? Відповіді на ці питання впливають на доступ [до ліків]. Ми хочемо забезпечити, щоб усі канадці мали доступ до ліків, рекомендованих національними настановами», — прокоментувала для Medscape Medical News член Канадського кардіологічного товариства доктор Сеема Нагпал.
