Костянтин Ващенко: У Європі основною маркетуючою організацією є виробник

На черговому засіданні робочої групи з удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби виникла гаряча дискусія з приводу того, що МОЗ запропонувало перекласти вартість маркетингу в обіг коштів виробника, а не аптек.

Костянтин Ващенко, директор зі взаємодії з органами державної влади ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця», який був присутній на засіданні, підтримав цю ідею й зазначив: усі європейські країни демонструють, що саме виробник є основною маркетуючою організацією.

Тож проєкт, який запропонував МОЗ, є цілком логічним, бо згідно з ним фармвиробник дійсно стає маркетуючою організацією.

Також представник «Дарниці» вказав на необхідність прийняти варіант регулювання маркетингу, запропонований МОЗ, оскільки ринок потрібно розблокувати, а надалі подивитися, як все буде працювати. Виробники також хочуть побачити усталені правила гри, остаточний варіант постанови, тому що маркетинг не був скасований, він був призупинений, і ніхто, в тому числі виробники, не були впевнені в тому, що отримають на виході.

«Коли тепер зʼявиться рішення, всі побачать реальні зміни на ринку», – сказав він, розвіюючи міф про те, що, мовляв, ціни на ліки не знижуються і не будуть знижуватися.

Також Костянтин Ващенко назвав міфом твердження про те, що виробники виступають проти маркетингу. «Ми ніколи не були проти маркетингу, ми були за те, щоб це було прозоро, зрозуміло. І навіть пропонували, як ви памʼятаєте, привʼязувати маркетинг до конкретних продуктів», – нагадав він.

Окрім того, Костянтин Ващенко відповів на зауваження опонентів щодо ризику нерівномірного розподілу маркетингу з боку виробника між аптеками, мовляв, він буде зацікавлений у великих мережах, а до малих аптек маркетинг знову не потрапить. Представник «Дарниці» сказав, що такі побоювання безпідставні, тому що всі виробники зацікавлені просувати свої препарати пропорційно й на рівних умовах. «Думати, що ми будемо підтримувати подальшу монополізацію мереж, це, як мінімум, не розуміти реальну ситуацію на ринку», – запевнив він. Бо наразі ТОП-5 аптечних мереж, до яких входять близько 8 тисяч аптек з 18 тисяч, які взагалі працюють в Україні, й без того контролюють 70% ринку. І не можна назвати європейську країну, де є такі аптечні мережі – скоріше, немає такої монополії.


Джерело: thepharma.media