Держлікслужба пояснила, як має утилізовуватися «гуманітарка»

Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Харківській області нагадала про те, у лютому набрав чинності наказ МОЗ України від 15.01.2024 № 73 «Про затвердження Порядку знищення та утилізації товарів (предметів) гуманітарної допомоги юридичними особами, уповноваженими Міністерством охорони здоров’я України на отримання лікарських засобів, медичних виробів, витратних матеріалів, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту та інших товарів, необхідних для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану».

Порядок визначає загальні вимоги щодо видалення товарів (предметів) гуманітарної допомоги юридичними особами, уповноваженими Міністерством охорони здоров’я України на отримання лікарських засобів, медичних виробів, витратних матеріалів, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту та інших товарів, необхідних для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану.

Порядок поширюється на лікарські засоби, медичні вироби, витратні матеріали, медичне обладнання, засоби індивідуального захисту та інші товари, необхідні для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, які надійшли як гуманітарна допомога та не поширюється на наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори. Для визначення неякісних або непридатних до споживання товарів, що потребують видалення, юридична особа, уповноважена на отримання товарів, утворює постійну або тимчасову робочу групу, склад якої затверджується наказом юридичної особи, уповноваженої на отримання товарів.

Для отримання згоди на списання товарів юридичною особою до МОЗ подається визначений Порядком перелік документів. МОЗ повідомляє юридичну особу, уповноважену на отримання товарів, про надання згоди на списання товарів або про відмову у наданні такої згоди шляхом надсилання відповідного листа.

Юридична особа, уповноважена на отримання товарів, забезпечує видалення неякісних або непридатних до споживання товарів протягом 90 календарних днів з дня отримання згоди МОЗ на списання. Видалення неякісних або непридатних до споживання товарів здійснюється суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, що мають на це відповідні дозволи, а за необхідності – відповідні ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами на підставі договорів, укладених юридичною особою, уповноваженою на отримання товарів, з суб’єктами господарювання.

Юридична особа, уповноважена на отримання товарів, інформує МОЗ, у тому числі з використанням інформаційно-аналітичної системи «MedData» (за наявності технічної можливості), не пізніше 3 робочих днів після підписання акта виконаних робіт (наданих послуг) щодо видалених товарів.

Наказом МОЗ України № 73 затверджено також форми таких документів:

  •  акту інвентаризації товарів, що є гуманітарною допомогою, що пропонуються до списання та видалення;
  •  акту, що містить відомості про товари, що є гуманітарною допомогою та пропонуються до списання;
  •  акту списання товарів, що є гуманітарною допомогою.


Джерело: thepharma.media